2012. július 17., kedd

Csokis kifli

20dkg Norbi liszt
15 dkg rétes liszt
2,5 dkg félfogós liszt
1 teáskanál búzasikér
11g instant élesztő
2 tojásfehérje
8-10dkg cukor (2-2,5 dkg zéró)
csipet só
56gr puha vaj
2-2,2 dl langyos tej

Töltelék:
10 dkg tejcsokoládé
1 evőkanál cukrozatlan kakaópor

Tetejére
2 tojássárgája
2-3 evőkanál tej



Elkészítés:
Minden hozzávalót kimértem, és a keverőtálamba tettem, majd kézimixerrel összeállítottam, majd kézzel tovább gyúrtam. A folyadék kb 2,2 dl langyos tej volt. Ha kevésnek bizonyul, lehet még tenni bele.
Ezután a kelesztőtálat meleg helyre tettem, és kb 3/4 óra múlva meg is kelt kb 1,5x-esre.
Elfeleztem a tésztát, átgyúrtam őket, majd mind a kettőt 30-35 cm átmérőjű kör alakúra nyújtottam.
A csokit lereszeltem, majd hozzákevertem 1 evőkanál kakaóport. Milka csokiból csináltam múltkor most angol csokiból, sajna felénk nincs diabetikus csoki, de a Milka a legjobb, az nem folyik ki belőle.
A köröket megkentem tojássárgájával, majd rászórtam a tölteléket.
Ezután mind a kettőt 16-16 cikkre osztottam, majd a szélesebb felétől indulva szorosan feltekertem.
Sütőpapírral bélelt tepsibe tettem, majd a tetejét a maradék tojássárgája-tej keverékével megkentem. Pirosodásig sütöttem.
Kb 20 perc
Amikor kiszedtem langyos vízbe mártott ecsettel megkentem, majd tálba tettem és papírtörlővel letakartam.


 /A recept eredeti forrására már nem emlékszem,de a receptjeim mind az általam átkreált diétás verziók,amik a szénhidrátcsökkentett életmód rendszerét követik./

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése