2012. június 14., csütörtök

Túrós-mascarponés gyümölcs torta



Tészta hozzávalói:
20 dkg update1 keksz
10 dkg vaj
A kekszet ledaráljuk és összegyúrjuk a puha vajjal és a sütőpapírral kibélelt tortaforma aljába nyomkodjuk.


Nálam a képeken is látható,hogy egy 3 tojásos kakaós piskóta lett az alap. ‎3 tojás fehérjét kemény habbá vertem,bele egyenként a 3 tojássárgája,xilit ízlés szerint,2 e.k. Norbi liszt,1 e.k. kakaópor és fél csomag sütőpor.




Krém:
25 dkg túró
25 dkg mascarpone
45 dkg tejföl /én ez esetben 30dkg  natúr joghurtot tettem bele/
2 dl tejszín
1 citrom reszelt héja
1 vaníliarúd kikapart belseje
Nyírédes ízlés szerint
25 g zselatin
A mascarponét a tejföllel/joghurttal összekeverem a tejszínt habbá verve hozzáadom. Belekeverem a túrót a reszelt citromhéjat a vanília rudat és nyírédessel édesítem. A zselatint fél dl. vízzel elkeverem és állni hagyom, majd felmelegítem, hozzáadok kb. 4 ek. krémet, majd hozzáadom az egészet a krémhez.




Gyümölcs krém:
300 gramm fagyasztott meggy, de bármilyen  U1 gyümölcs tökéletes/én a képeken lévő verzióba 
200g fagyasztott málnát tettem,mivel ennyi volt éppen idehaza,és a végén belereszeltem egy almát is/! 5 dl vízzel felfőzöm, amibe teszek egy kis tasak zselatint és nyírédest, majd hagyom hogy kihűljön. A végén pedig összeturmixolom/én ezt a lépést kihagytam/.


A hűtőben közben megszilárdult kekszre ráöntöm a fehér krém felét, majd vissza a hűtőbe, hogy dermedjen. Miután megdermedt ráöntöm a gyümölcspürét is és megint a hűtőbe, majd szilárdulás után ismét rá a fehér krém és ismét a hűtőbe rakjuk.

A tetejét többféleképp lehet variálni! Jelen esetben ugyanaz, mint a közepe.





/A recept eredeti forrására már nem emlékszem,de a receptjeim mind az általam átkreált diétás verziók,amik a szénhidrátcsökkentett életmód rendszerét követik./

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése