2012. március 28., szerda

Feketeerdő torta


 Hozzávalók a piskótához:
6 tojás,
5 evőkanál update liszt,
6 evőkanál update cukor
3 evőkanál natúr kakaópor

A töltelékhez:
1 nagy üveg meggybefőtt,
vagy két kisebb
(én fagyasztott gyümölcsöket használtam),
3 evőkanál Update cukor, kevés fahéj (őrölt),
3 evőkanál keményítő,
1 liter habtejszin - lehet növényi is,
5 csomag habfixáló (bio, cukormentes), 
ha nincs akkor zselatin, folyékony édesítő ízlés szerint,
2-3 evőkanál cseresznye pálinka vagy meggylikőr
(én rumaromát használtam),
cukormentes csokiforgács a díszítéshez.



Elkészítés:A piskótához kettéválasztjuk a tojásokat, a fehérjét habbá verjük a hat evőkanál update cukorral. Egyenként belerakjuk a sárgákat, s tovább verve a habot végül beleszitáljuk a lisztet és a kakaóport, jól átkeverjük. Megsütjük tortaformában, és hűtés után 3 vizszintes részre vágjuk. A töltelékhez a meggybefőttet a levével együtt egy edényben felforraljuk(én a kiengedett gyümölcs levét használtam), pár szemet félreteszünk a díszítéshez. Hozzáadjuk a folyékony édesítőt, a pici fahéjat, és a keményítőt, pudingszerűvé főzzük. Miután kihűlt, hozzáadjuk a pálinkát.:)
A tejszínből a habfixálóval, vagy zselatinnal habot verünk, lassan hozzáadjuk a folyékony édesítőt. A piskótából egy lapot tálra teszünk, rárakjuk a puding felét, erre a tejszínhab egyharmadát. Megint egy piskóta, s rá ugyanezek a töltelékek. Végül befedjük a harmadik piskótalappal, kívülről bevonjuk a maradék habbal, díszítjük a félretett gyümölccsel, és reszelt csokival.

/Az eredeti recept Rubint Réka oldaláról származik./

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése