2012. október 21., vasárnap

Update kakaós-lekváros fonott kalács




‎Hozzávalók:
3 dl langyos tej
3,5 dkg olvasztott vaj
30 dkg liszt /fele MM-fele finomliszt/
1 csipet tengeri só
csipet aszkorbinsav
kevés Nyírédes 35g friss élesztő






Töltelék:1 csapott evőkanál Nyírédes cukor,3 evőkanál kakaópor és 2-3 kiskanál U áfonyalekvár/annyi,hogy jól kenhető tölteléket kapjunk/



Liszteket jól összekevertem,majd hozzá kevertem az aszkorbisavat és1 csipet tengeri sót.A vajjal és a cukros tejben felfutatott élesztővel jól kidagasztottam.A kelesztőtálat meleg vizzel töltött tálba állítva a kétszeresére kelesztettem. Gyönyörűen megkelt!
A tésztát 3 részre osztottam,majd vékonyra nyújtottam téglalap formában mindhárom részt, megkentem olvasztott vajjal,és megkentem a nyírédes cukor,kakaópor és áfonyalekvár keverékével.
Feltekertem mindhárom téglalapot,összefontam,széleit kissé beajtottam,szilikon sütőformába tettem,tetejét tojással lekentem és 200 fokon pirosra sütöttem/kb.35-40 perc/.



 /A recept eredeti forrására már nem emlékszem,de a receptjeim mind az általam átkreált diétás verziók,amik a szénhidrátcsökkentett életmód rendszerét követik./

3 megjegyzés: