2014. szeptember 7., vasárnap

Kakaós csigák


Hozzávalók: 25 dkg liszt (Dia Wellness Zero-6 lisztkoncentrátum és Nagyi Titka finomliszt keverve fele-fele arányban), csipet só, ízlés szerint Dia Wellness 1:4 cukorhelyettesítő, 1 egész tojás, 1 tojás sárgája, kb. 2 dl tej, 2 dkg élesztő, 4dkg olvasztott vaj.



Az olvasztott vaj kivételével mindent jól összedagasztottam,majd hozzáöntöttem az olvasztott vajat,és tovább dagasztottam a kalácstésztát. Kelesztőtálban duplájára kelesztettem. Lisztezett deszkára borítottam és kb. 3 mm vastag téglalapra nyújtottam. 



Töltelékhez: 5 dkg vaj, cukrozatlan kakaópor és ízlés szerint
Dia Wellness 1:4 cukorhelyettesítő.

Felolvasztottam a vajat és egy ecsettel elkentem a kinyújtott tésztán. Egy szűrőn keresztül meghintettem kakaóporral, jó bőven, hogy a tésztát teljesen eltakarja sehol ne látszódjon át. A kakaós rétegre cukros réteget szórtam.





Ezután a hosszabb oldalától kezdve feltekertem, mint a beiglit. Két ujjnyi vastag szeletekre vágtam. Egy nagyobb sütőlemezre viszonylag egymástól távolabb tettem őket (így a csigák oldalra terülnek),és hagytam még 30 percig kelni. Ezalatt előmelegítettem a sütőt 180 fokra és kb. 20 perc alatt készre sütöttem a csigákat. Egy fél csészényi tejet felforrósítottam U1 vaníliás cukorral. A kisült csigákat még forrón megöntöztem a vaníliás tejjel. Ettől puhák és szaftosak lesznek.


/Az alaprecept a Limara péksége oldalról származik./

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése