2014. július 12., szombat

Kelt rétes

  
A rétestészta hozzávalói: 50 dkg liszt (Dia Wellness Zero-6 lisztkoncentrátum és Nagyi Titka rétesliszt keverve fele-fele arányban), 1 k.k. só, 1 e.k. Dia Wellness 1:4 cukorhelyettesítő, 1 tojás sárgája, 3,5-4 dl tej, 1 k.k. ecet, 5 e.k. olíva olaj, 2 dkg friss élesztő.


A hozzávalókból könnyű,kissé lágya,de nem ragacsos tésztát dagasztottam. A tésztát kelesztőtálba tettem,és egy órán át kelesztettem. Végül finoman lisztezett deszkára borítottam, elfeleztem és cipókat formáltam a darabokból. Ellapogattam és megkentem a tetejüket olajjal. Még 30 percig hagytam kelni.

Az asztalra terítettem egy abroszt, rátettem az egyik tésztát és nyújtófával,majd a kézfejemmel alányúlva vékonyra húztam. Annyira legyen vékony,hogy átlátszódjon az abrosz mintája.

Kevés olajjal megkentem és eloszlattam rajta a tölteléket. 


Töltelékek hozzávalói:
Mákos-meggyes: 20 dkg őrölt mák, 2,5 dkg Dia Wellness 1:4 cukorhelyettesítő, 1 citrom héja, 1 dl meggylé, 1 tk. fahéj, 2-3 ek. meggybefőtt/nekem fagyasztott megy és annak a leve/.
A meggyszemek kivételével mindent elkevertem és a kinyájtott olíva olajjal lekent réteslapra szórtam,majd azután a meggyszemeket is elrendeztem rajta.

Csokis tölteléket: 60 g maltitos étcsokoládé, 2 e.k. kakaópor, 15 g Dia Wellness 1:4 cukorhelyettesítő, 1-2 e.k. diétás lekvár. Késes aprítóba mértem a lekvár kivételével a hozzávalókat és finomra őröltem. Végül annyi lekvárt adtam hozzá, amivel kenhető masszát kaptam.

Ezután az abrosz segítségével feltekertem. Átemeltem egy nagy, sütőpapírral bélelt tepsire,és a tetejét is megkentem olajjal.
A másik tésztát is ugyanígy készítettem el. A sütőt előmelegítettem 180 fokra. A rétes sütési ideje 30 perc.



/Az eredeti recept Limara péksége oldalról származik./

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése