2013. január 7., hétfő

Update dobos tortám




Hozzávalók: A piskótákhoz: 10 tojás, 2,5 dkg Norbi liszt, Zero vagy bármilyen édesítő tetszés szerint, csipet só. A krémhez: 1 csomag Dr.Oetker vaníliás pudingpor, Zero vagy bármilyen édesítő, 2dl házitej, 25 dkg teavaj, 2-3 e.k. holland kakaópor, pici víz, rumaroma. 




Elkészítés: Kapcsos sütőpapírral bélelt kör tortaformában megsütöttem 5 darab 2 tojásos piskótát: 2 tojásfehérjét csipet sóval kemény habbá vertem,bele az édesítő tetszés szerint,majd a 2 tojássárgája és végül az 0,5dkg Norbi liszt.170 fokon előmelegített sütőben sütöttem a piskótákat.


 A krémhez a vaníliás pudingport a 2dl tejjel és édesítővel (ízlés szerint) megfőztem,majd hagytam langyosra hűlni. Közben olyan 3dkg vajból, 0,5dl vízből, 2-3 e.k. kakóporból,tetszés szerinti édesítőből és rumaromából kakaómasszát készítettem,azaz mikróban felmelígítettem,majd simává kavartam.Ha túl sűrű,vízzel kell finom krémes állagúra keverni,majd ezt is hagytam kihűlni. Amikor már langyosra hűlt az előzőleg édesítővel kikavart teavajjal krémesre kevertem,és végül belekevertem a pudingot is.




A piskótákat rétegeztem a krémmel,a legszebb piskótát hagytam a tetejére,majd kívülről is bekentem a tortát a maradék krémmel. Díszíthetjük csokimázzal (édesítőszeres csokoládé) vagy tejszínhabbal: a tejszínt cukormentes habfixálóval és édesítővel keménnyé verem,illetve tetszés szerint mindkettővel.


  /Saját recept!/





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése