2012. november 3., szombat

Update kenyér



Hozzávalók:
22 dkg rétesliszt vagy finomliszt
22 dkg MM
2 ek sikér

4 dkg élesztő
1 csipet Nyírédes
1 k.k. só
nekem 4,5 dl langyos vizet vett fel
a kenyér tetejére magvak

 

A liszteket keverjük jól össze. A hozzávalókat dolgozzuk össze /1dcl vízben a Nyírédessel és 1 k.k. liszttel futtassuk fel az élesztőt/, majd gyúrjuk belőle lágy, sima tésztát.
A kidolgozott tésztát helyezzük kelesztőtálba /forró vízzel megtöltött tálba raktam a kelesztőtálam/,majd lefedve, langyos helyen kelesszük a duplájára.
Gyúrjuk át a megkelt tésztát, majd formázzunk belőle tetszőleges kenyérformát.
Permetezzük be a megformázott kenyeret vízzel és helyezzük sütőpapírral kibélelt tepsibe. Hagyjuk kb fél órát újból kelni.
A sütőt melegítsük fel 180 fokra. A sütő aljába helyezzünk egy tűzálló edénybe vizet.
A megkelt kenyér tetejét vagdaljuk be haránt irányban, majd újból permetezzük be vízzel. A kenyér tetejére szórjunk tetszőlegesen különböző magvakat. Az előmelegített sütőben süssük 50 percig a kenyeret. Majd én kivettem a vizes edényt és a kenyeret még 25-30 percig sütöttem a tepsiből kivéve csak úgy a sütő rácsán 200 fokon.


/A recept eredeti forrására már nem emlékszem,de a receptjeim mind az általam átkreált diétás verziók,amik a szénhidrátcsökkentett életmód rendszerét követik./


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése