2013. február 22., péntek

Túrós-meggyes-zabpelyhes süti




Hozzávalók:
15 dkg zabpehely
10 dkg édesítő
1/2 evőkanál sütőpor
1 e.k. vanilia aroma
25 dkg zsírszegény túró
2 maréknyi meggy /2 kisebb alma
3 tojás
1 kis doboz tejföl/natúr joghurt



Elkészítés:

A szárazanyagokat, vagyis a zabpelyhet, 4dkg édesítőt, a sütőport összekeverem, a keverék felét beleöntöttem egy sütőpapírral kibélelt tortaformába.
A meggyet/vagy lereszelt 2 almát, picit megédesítettem /2dkg/ és fahéjaztam, félretettem hogy picit kieressze a levét. A maradék ½ adag zabpelyhes keveréket félretettem későbbre.
Ezután összekeverem a túrót az egy e.k. vanília aromával és pici édesítővel/2dkg/,majd a tortaformába szórt zabpehely tetejére rétegeztem óvatosan (elég pepecselős, de megéri,...jusson mindenhova!). Utána a három tojást felvertem, belekeverem a tejfölt/joghurtot, kevés édesítő ebbe is/2dkg/, majd ezt a túró tetejére öntöttem. Ezt követően a meggyet/almát kinyomkodtam, és beletettem a maradék zabpelyehbe, jól összekevertem vele, és ezt a tosásos rétegre szórtam egyenletesen. A sütőmet előmelegítettem, majd közepes szinten, és közepes lángon /150fokon/ kb. 1 órán át sütöttem.


/Az eredeti recept Kovács Brigittától származik!/
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése