2012. augusztus 14., kedd

Update kakaós kalács



 ‎4 dl langyos tej
5 dkg olvasztott vaj
40 dkg liszt /fele MM-fele finomliszt/
2 púpos evőkanál sikér
kevés Nyírédes 42g friss élesztő



Liszteket jól összekevertem,majd hozzá kevertem a sikért és1 csipet tengeri sót.A vajjal és a cukros tejben felfutatott élesztővel jól kidagasztottam.A kelesztőtálat meleg vizzel töltött tálba állítva a kétszeresére kelesztettem. Gyönyörűen megkelt!
Vékonyra nyújtottamtéglalap formában, megkentem olvasztott vajjal,és megszórtam nyírédes cukorral kevert kakaóporral.
Feltekertem,koszorú formára hajtottam, és a széleit körben kb. 4 centire egymástól bevagdostam úgy, hogy maradjon 1-2 centi épen a tésztából.Utána kivajazott formába/tepsibe tettem,tetejét tojással lekentem és 200 fokon pirosra sütöttem.


/A recept eredeti forrására már nem emlékszem,de a receptjeim mind az általam átkreált diétás verziók,amik a szénhidrátcsökkentett életmód rendszerét követik./

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése